Langkah-langkah bahagian ketepatan pemesinan CNC

- 2022-08-16-

SebagaiCNCpengilang pemprosesan bahagian ketepatan, mari bercakap tentang langkah-langkah bahagian ketepatan pemesinan CNC.

CNC machining services

(1) Peringkat kasar. Kebanyakan elaun pemesinan digali untuk setiap permukaan pemesinan, dan piawaian untuk pemesinan ditapis, dan pertimbangan utama adalah untuk meningkatkan produktiviti sebanyak mungkin.
(2) Peringkat produk separuh siap. Kecacatan yang mungkin muncul selepas pemesinan kasar, untuk menyediakan kemasan permukaan, memerlukan ketepatan pemesinan tertentu, memastikan elaun kemasan yang sesuai dan pemesinan permukaan sekunder yang lengkap.
(3) Peringkat penamat. Pada peringkat ini, kelajuan pemotongan tinggi, suapan kecil dan kedalaman pemotongan digunakan untuk mengeluarkan elaun penamat yang ditinggalkan oleh proses sebelumnya, supaya permukaan tuangan die bahagian aluminium ketepatan dapat memenuhi keperluan teknikal corak.
(4) Peringkat penamat. Terutamanya digunakan untuk mengurangkan nilai kekasaran permukaan atau mengukuhkan permukaan mesin, terutamanya digunakan untuk pemesinan permukaan dengan kekasaran permukaan yang tinggi (raâ¤0.32μm).
(5) Peringkat pemesinan ultra ketepatan. Ketepatan pemesinan ialah 0.1-0.01μm, dan nilai kekasaran permukaan raâ¤0.001μm. Kaedah pemprosesan utama ialah pemotongan ketepatan, pengisaran cermin halus, pengisaran ketepatan, penggilap, dll.