Untuk membuat 100 keping bahagian plastik, adakah anda ingin menggunakan acuan suntikan 3D atau Plastik, yang mana lebih murah?

- 2022-08-12-

Hari ini kita akan membincangkan sama ada untuk menggunakan 3D atausuntikan plastikpengacuan untuk membuat 100 keping bahagian plastik, yang lebih menjimatkan kos.

Pertama sekali, kita mesti mempertimbangkan secara menyeluruh keperluan aplikasi bahagian, bahan bahan, ketepatan toleransi dimensi, kekuatan analisis tegasan, sifat fizikal, dll.;
Kedua, dari segi kemungkinan pemprosesan, sebagai tambahan kepada cetakan 3D terkini, bahagian-bahagian itu juga boleh dimesin daripada plastik mentah kosong.
Saya akhirnya mempertimbangkan untuk membuka acuan. Lagipun, 100 bahagian plastik tidak banyak, dan satu set acuan akan lebih mahal. Melainkan ditentukan bahawa akan ada kumpulan besar bahagian yang akan dihasilkan pada masa hadapan.
Selepas memilih kaedah pemprosesan melalui pertimbangan di atas, biarkan beberapa kilang membuat sebut harga, membandingkan sebut harga mereka dan membuat sampel.
Bandingkan secara menyeluruh sampel yang memenuhi keperluan untuk digunakan, dan pengeluaran besar-besaran boleh dilakukan jika harganya berpatutan.
(Peringatan: Bukan harga terendah adalah yang paling menjimatkan kos, dan harga unit yang rendah selalunya mempunyai lubang. Terutamanya dalam industri bahagian mesin, syarikat kami akan memberikan anda perkhidmatan terbaik.)