Kelebihan aloi aluminium sebagai bahan biasa untuk pemesinan CNC

- 2022-05-26-

Kelebihan aloi aluminium sebagai bahan biasa untukPemesinan CNC


Pakar berwibawa dalam bidang pemesinan CNC -Ningbo Youlin Trading Co., Ltd.Hari ini, kami akan memperkenalkan kelebihan aloi aluminium sebagai bahan biasa untukPemesinan CNC.
Siri perkhidmatan teknologi pemprosesan kami yang diwakili olehPemesinan CNC Aluminiumtelah menjadi model industri, dan rakan-rakan dari seluruh dunia dialu-alukan untuk datang dan mengalami.
Dalam pemesinan CNC, bahan yang hendak dipilih juga merupakan perkara yang sangat khusus. Digabungkan dengan keadaan aplikasi sebenar, aloi aluminium adalah salah satu bahan logam yang paling banyak digunakan dalam pemesinan CNC, kerana ia mempunyai kelebihan pemprosesan yang sangat baik.



Pertama, aloi aluminium mempunyai kekonduksian terma yang sangat baik dan boleh menghilangkan haba lebih cepat daripada kebanyakan bahan apabila dimesin. Semasa pemesinan CNC, alat memotong bahan pada kelajuan tinggi, yang menghasilkan banyak haba. Jika haba tidak dapat dilesapkan dalam masa, suhu gelendong mungkin terlalu tinggi, yang boleh menyebabkan kerosakan pada motor dan peralatan lain.

Kedua, ketumpatan aloi aluminium agak rendah, dan rintangan alat untuk memotong bahan adalah rendah, jadi proses pemprosesan agak cepat dan penggunaan tenaga agak kecil. Oleh itu, pemesinan berkelajuan tinggi boleh digunakan untuk mesin bahan kerja aloi aluminium, dan pada masa yang sama, kemasan permukaan yang lebih baik boleh diperolehi.

Di samping itu, aloi aluminium adalah ringan, sederhana dalam kekuatan, tinggi dalam keliatan, mudah untuk warna, bersalut dan teroksida, jadi ia mempunyai pelbagai aplikasi. Daripada komponen struktur kapal terbang, kereta api, trem, kereta, kepada pembuatan mesin dan alatan industri, industri elektrik, komponen pemasangan terma, dsb.